
In 1995 kreeg ik van een zeefdrukker in het zuiden des lands een flinke stapel
stroken papier van ca. 19 cm hoog en 100 cm lang, voor hem afval,
maar voor mij een schat, want het was topkwaliteit
geschept papier. In de winter van 1995/'96 raakte ik in de ban van
de effecten van het werken met water in de niet watervaste sepia-kleurige
Rotring-inkt op dit sterk zuigende papier.
Door de verschillen in snelheid waarmee de afzonderlijke bestanddelen
van de bruine inkt zich door het natte papier verplaatsen treden onverwachte
kleurschakeringen aan de dag. Op vele vierkante velletjes van
dit papier maakte ik talloze gewassen pentekeningen,
stroken papier van ca. 19 cm hoog en 100 cm lang, voor hem afval,
maar voor mij een schat, want het was topkwaliteit
geschept papier. In de winter van 1995/'96 raakte ik in de ban van
de effecten van het werken met water in de niet watervaste sepia-kleurige
Rotring-inkt op dit sterk zuigende papier.
Door de verschillen in snelheid waarmee de afzonderlijke bestanddelen
van de bruine inkt zich door het natte papier verplaatsen treden onverwachte
kleurschakeringen aan de dag. Op vele vierkante velletjes van
dit papier maakte ik talloze gewassen pentekeningen,
waarvan in er een aantal als nieuwjaarskaart verstuurde
(zonder er foto's van te maken), vele los verkocht in galerie en op kunstmarkt,
en uiteindelijk ook een aantal inlijstte en zelfs een titel meegaf.
(zonder er foto's van te maken), vele los verkocht in galerie en op kunstmarkt,
en uiteindelijk ook een aantal inlijstte en zelfs een titel meegaf.

De hieronder afzonderlijk afgebeelde tekeningen zijn nog te koop.













drieluik Mia
Een drieluik van iets later datum
Geen opmerkingen:
Een reactie posten