15.2.24

* etsen, steendrukken en zeefdrukken (1972-2007)

Vanaf het eerste jaar van de academie (AKI, Enschede, 1972) raakte ik geboeid door de mogelijkheden van grafiek. De reproduceerbaarheid van een tekening door niet op papier te tekenen maar op een geprepareerde etsplaat gaf mij de vrijheid om een exemplaar in te kleuren met behoud van de niet-ingekleurde versie.


'het wachten I'  (ingekleurde ets, 1972)

'het wachten II' (ingekleurde ets, 1972)

 

'het wachten III (ingekleurde ets, 1972)


'Is die jongen nou nog niet groot?' (ingekleurde ets 1972)


zelfportret, (ingekleurde ets, 1973)

'I love you all' (ets, 1973)
'het opvliegen I' (ets, 1973)


'het opvliegen II' (ets, 1973)


'het opvliegen III en IV' (etsen, 1973)

*
In 1973 maakte ik mijn eerste serie etsen. Door op telkens dezelfde plaatmaat, met dezelfde intentie en beeldtaal een tekening te maken waaraan ik veronderstelde in een later stadium het verhaal te kunnen toevoegen. Dat is echter nooit gebeurd. De oplage heb ik eigenlijk nooit verder laten oplopen dan drie, waarvan ik hoogstens een afdruk inkleurde. De etsplaten heb ik wel in de vaseline gezet en bewaard.

'waar is de archeoloog?' (ingekleurde ets, 1973)


'een vrijstaande woning'
(ingekleurde ets, 1974)


'reverse' (ingekleurde ets, 1975)


'ontmoetingen en vrije figuren' (ingekleurde ets, 1975)


'two of you or two of me ?' (ingekleurde ets, 1975)


'Samen de wereld in' (ets/aquatint, 1976)





'A love in T.' (ets, 1977)


*


'Gang of rockers', sjabloondruk, textielverf op katoen, ca. 70 x 70 cm




'mestkever', litho 2007

*

De 7 driekleurige zeefdrukjes (2006) hieronder zijn ca. 15 x 20 cm. Ze kosten 25 euro per stuk.
Complete set: 150 euro incl. verz. kosten (nog slechts 2 sets leverbaar)

'boertje'


'moeras'

'man met mes'


'souffleurshokje'


'loopvogel'


'scheer je weg, vlerk!'


'sst...'



'Pluk den Dag'

zeefdruk, (1999)
Gemaakt voor zeefdrukmap uitgegeven tgv jubileumviering
van Teekengenootschap Pictura, Dordrecht.




'Kus van oma/ opa's hoed (zeefdruk, 1994)
225 euro
Gemaakt voor zeefdrukmap '12 kunstenaars voor Sophia',
sponseringproject Sophia-kinderziekenhuis, Rotterdam

'stadsgezicht' (zeefdruk, 1992)

150 euro
(Gemaakt voor grafiekkalender van Stg. Artimediair, Den Haag.)


'Alfabetje', mapje met 8 gezeefdrukte kaarten, 

gedrukt en uitgegeven door Artimediair in Den Haag in 1992. 
Het mapje zelf is van mijn hand.
Afm: 16 x 12,5 cm.
Oplage 50.
(uitverkocht)

Al in oog

Bébé

Confuus

Dispuut

Een dompteur

Fake city

Geen TV


Het roddelt






'Busy Bus'
zeefdrukken-vierluik, in luxe cassette





(In een eenvoudige omslag kost dit vierluik 225 euro.)


'Little Jazzship'
(zeefdruk, 1993)

'lezertje'
(zeefdruk)
voor boekhandel Wagenaar en van Halem




50 katoenen tassen voor boekhandel Wagenaar en Van Halem; grafisch ontwerp: Hansje van Halem
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten