15.2.24

* 'Het Spaanse graan staat... mainly in the plain', muurschildering (2006)



Naar aanleiding van de grote tekening 'España', die ik in 2005 maakte, kreeg ik een verzoek om op een tuinmuur van in Spanje wonende Nederlandse kennissen een muurschildering te komen maken. M'n voorwaarde was dat zij me geheel vrij zouden laten. Mia en ik hebben er twee weken gelogeerd en ik heb in twee weken de 25 meter lange muur betekend en ingekleurd. De laatste dagen heeft Mia meegeholpen met inkleuren.


Gelukkig kon ik het grootste deel van de dag in de schaduw werken.

De structuur van het oppervlak was zo bobbelig en stuurs dat de werkzaamheden nogal tegenvielen. Een potloodlijn van een meter is strikt genomen een kwart langer. Soms dwong een bult me iets anders te tekenen dan wat ik van plan was.


De opdrachtgever nam mij toen ik zes was, meer dan eens op zijn rug mee naar school. Hier start dan ook de tekening.



De rode Mazda van de opdrachtgever.














Behalve de rode Mazda had de opdrachtgever nog een oudere auto. Die mochten wij, na voltooiing van de muurtekening gebruiken om naar Andalucia te reizen! 


Bij terugkeer van die vakantiereis had ik ook de titel van de muurtekening bedacht: "Het Spaanse graan staat mainly in the plain".  







De opdrachtgever was meer tevreden met het resultaat dan deze foto lijkt te suggereren...









Geen opmerkingen:

Een reactie posten