16.2.24

* ‘Nachtschappen’, serie kleine tekeningen, 2019


In een kringloopwinkel kocht ik voor vijftig cent een doosje met 150 velletjes hoogglans fotopapier voor de printer, 10x15 cm. Ik bleek er fijn op te kunnen tekenen met Staedler pigment liner, een goedkope maar lichtechte pen in diverse lijndiktes. Die van 0.2 mm beviel me het beste. 
(De eerste 31 stuks heb ik in december ingelijst en voor het eerst gepresenteerd op de KunstKerst in Schiedam).


Hier zijn er een stuk of wat:



















Tenslotte maakte ik een klein boekje met laserkopieën van de eerste 31 tekeningen. ‘Nachtschapjes’ is de titel van dit boekje van 9,5 x 14,5 cm. 
Het is alleen bij mij te koop.
Oplage: 24 stuks

Een leporello van aan elkaar geplakte stroken in een kartonnen hoesje.

Aansluitend maakte ik er nog tien nieuwe tekeningen bij volgens dezelfde werkwijze. Ook deze tweede reeks is nu ingelijst.
























Geen opmerkingen:

Een reactie posten