15.2.24

* 'exhibitions while I'm away' en 'tentoonstellingen toen ik terugkwam', 2017

  
1. In de tentoonstellingsruimte van Stichting KunstWerkt, Boterstraat 81 in Schiedam, startte op 23 april 2017 de thematische groepstentoonstelling Ecce Huomo Videns(zie de kijkende mens). Het ging om steeds twee kunstenaars die paarsgewijs portretten of menselijke gestalten presenteerden die naar elkaar kijken.
Ik was door organisator Rob van der Ven uitgenodigd om te reageren op het "Glazen Meisje" dat hij zou gaan maken. Ik nam de uitdaging aan en maakte "A Cubic Me".

2. Toen de tentoonstelling begon was ik al vertrokken voor een bootreis van een halfjaar. (Zie voor een verslag van deze reis: pimenmia.blogspot.nl).Toen ik half oktober terugkwam van die reis was een andere tentoonstelling op dezelfde lokatie, 'Ruimte in Beweging'Boterstraat 81, Schiedam, net begonnen: De Nieuwe Stijl (n.a.v. 100 jaar De Stijl). Mijn bijdrage is werk uit 1979, uit de serie "Neo Geo in rood, geel en blauw, en wit". Zoals deze:


3. Verder was er in Stedelijk Museum Schiedam vanaf 8 april een tentoonstelling over Pierre Janssen. Daarin was een werk van mij opgenomen, aangedragen door de koper van het werk.



Van mijn bijdrage aan de expositie 'zie de stad', in 2012 in Pand Paulus in Schiedam verkocht ik de middelste van deze 'Cityscapes', getiteld Summer in the City (140 x 100 cm). Als het goed is is deze tekening te zien in de tentoonstelling "in de greep van de kunst", over Pierre Janssen, de museumdirecteur die in de jaren 60 landelijke bekendheid verwierf met zijn televisieprogramma Kunstgrepen.




Naar de opening geweest in het SMS en warempel, daar hing-ie!


*

Toen ik in oktober was teruggekeerd na onze reis van een halfjaar per boot naar Zuid-Frankrijk en terug, kwam ik langzaam weer op gang in mijn atelier.


In november had ik een kleine presentatie in Huis der Zotheid in Rotterdam.



Aansluitend was er weer KunstKerst bij Stichting KunstWerkt in Schiedam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten