15.2.24

* Kleine werkjes, kleine prijzen (2013)


Het kleine werkje van 7 x 7 cm voor het Muiseum i.o. (zie voorgaand hoofdstuk) zette mij op een nieuw (zij-)spoor: Veel kleine werkjes van tussen de 6 x 6 cm tot hooguit 12 x 12 cm, op reststroken, verstevigd met passepartout-karton en voorzien van een ophanghaakje.




























Ook fragmenten uit werk dat ik liever niet wilde laten voortbestaan, kregen als miniatuur een tweede kans:





















Een tekening waar ik niet meer uit kwam: korte metten mee gemaakt:






#

Ook een onaffe tekening op een strook met papier beplakt foamboard (1cm dik) ontkwam niet aan mijn versnijdingswoede.
 








presentatie op KunstKerst 2013 in Pand Paulus, Schiedam


Voor een nieuwe presentatie van deze piepkleine paneeltjes maakte ik er tientallen nieuwe bij.

(Hier zie je de vierzijdige display zoals ie stond in 
kunstwinkel 'Ruimte' in Gouda)































Mijn fascinatie voor uitgeblazen inktdruppels leidde tot nog een derde serie mini's, die aldus begon: 

 

Ook deze miniatuur-tekeningen variëren van 6x6 cm tot ca. 12 x 12 cm. Oostindische inkt en vloeibare acryl op papier, op karton gemonteerd.

 

 

 het




















 








 

 



 

 















 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten