15.2.24

* muurtekeningen in opdracht (binnen)





Een bevriend echtpaar, Kees en Gerda Bogaards verhuisde van Enschede naar Rhenen en vroeg mij op een muur in hun nieuwe huis een muurschildering te komen maken. Aangezien ik tekenaar ben en geen schilder, besloot ik tot een zachte potloodtekening die ik geheel met kleurpotloden inkleurde. Ik heb er een week of langer gelogeerd en 
terwijl zij naar hun werk waren deed ik mijn ding. Het resultaat beviel alle betrokkenen. Alleen het te fotograferen bleef lastig. Ikzelf heb het drie keer geprobeerd, maar moest concluderen dat de lens van mijn camera toen niet toereikend was om die zachte tinten en details goed in een plaatje te krijgen. Mijn verzoek aan mijn vrienden om het door een ander te laten doen werd wel gehonoreerd maar heeft ook niet tot het gewenste resultaat geleid. Toen zij hun huis verkochten kreeg ik te horen dat de muur zou worden overgeschilderd. Die laatste kans om de tekening goed te fotograferen heeft er ook niet toe geleid dat ik betere foto's kan laten zien dan deze...




















*
The map, De Kaap: the gap.
Muur in Galerie Hommes


Tijdelijke muurtekening in Galerie Hommes i.h.k.v. Connect-It, (sept/ okt 2012) een manifestatie over de wenselijkheid van het herverbinden van Charlois en Katendrecht. Ca. 3 x 13 m.

*
'Recht en Balans', ontwerpschets 1995


In opdracht van de twee gebruikers van deze vergaderruimte in een nieuw kantoorgebouw in Enschede, te weten KPMG Accountants en Kienhuis Advocaten, bedacht ik deze Gordiaanse knoop, waarin de twee woorden te lezen zijn die voor deze twee beroepsgroepen sleutelwoorden geacht kunnen worden te zijn: Recht & Balans.




"knoop in het gareel van de disselboom van een aan Zeus gewijde wagen in de tempel te Gordium" (334 voor Chr)

Gordiaanse knoop + zwaard van Alexander de Grote

*

Een flinke 'muurschildering' op papier, op verzoek van mijn broer om zijn boekwinkel aan te kleden voor de avondlijke presentatie van een nieuw boek uit de Harry Potter-reeks.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten