15.2.24

* '370 nooit ingekleurde pentekeningen', boek (1987-1999)


Tussen 1987 en 1999 tekende ik met een Rotring Altro 370 pentekeningen in een grote dikke dummy.
Omdat ik in het boek niet wilde schrijven maar toch titels in gedachten had, heb ik er apart een titelboek bij gemaakt.
Beide boeken heb ik in zwart kalfsperkament laten inbinden. Van drie verschillende houtsoorten heb ik er een cassette bij gemaakt en van berkenmultiplex en zwartgelakt staal een lessenaar, waarop beide boeken tegelijk opengeslagen kunnen liggen.


Enkele van de tekeningen zijn, toen de pen kapot was, met een inktpatroon getekend.In letterlijke zin zijn er 365 pentekeningen. Die zijn, inclusief de titels, te bekijken op www.365pentekeningen.nl
Titelboek in oplage van twee stuks. Gemaakt met kopieerapparaat. Ingebonden in kalfsperkament.


titelblad

inleiding

spread 1

spread 2

colofon

titelboek en boek met de originele tekeningen



Met een selectie van honderd van de 370 tekeningen op 90 % van de grootte, geplastificeerd en gemonteerd op een lage tafel, maakte deel uit van een rondreizende tentoonstelling t.b.v Rotterdamse basisscholen. 
(Initiatief van CBK Rotterdam). Thema: zelfportret. Titel: Kijk naar je eigen.

Dit educatieve project ging vergezeld van een catalogus en voor elk kind een soort interactief paspoort.



Daaraan vooraf ging onderstaande presentatie op formaat A5, op een omgebouwde projectortafel, gemaakt voor de jaarlijkse Salon in 1999 voor werkende leden van Teekengenootschap Pictura te Dordrecht.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten