15.2.24

* 'De stad in', inlooptekening (1999)


Juni 1999 konden Mia en ik in de grote zalen van Teekengenootschap Pictura in Dordrecht een project presenteren dat we voor deze ruimte hadden ontwikkeld, getiteld 'Om de stad'. Allebei hadden we een groot ruimtelijk werk in gedachten, in combinatie met plat werk aan de wanden.






Ik plakte twee rollen stevig papier van 10 x 1.25 m op elkaar, zodat een vel papier ontstond van 10 x 2.50 m.
Hierop tekende ik van links naar rechts de overgang van platteland naar stad met wat havenactiviteit, verder naar rechts steeds meer stedelijkheden. Op een tweede vel van dezelfde afmetingen ging ik verder. Met tien houten latten en drie tien meter lange gebogen pvc-buizen kon ik deze tekening van 50 vierkante meter zelfstandig in de ruimte neerzetten.



Tentoonstelling 'Om de stad' (samen met Mia van der Burg), Pictura, Dordrecht, juni 1999








Tentoonstelling in galerie Kralingen, Rotterdam 2007















































Lek art, 2002, Culemborg





Geen opmerkingen:

Een reactie posten