15.2.24

* 'Levante', serie (2005)




Bij het maken van de tweede reeks wilde ik mij allereerst bevrijden van de gewoonte om mijn handschrift als uitgangspunt te nemen voor het maken van een tekening. Het begon met Penck-achtige kwaststreken, waaroverheen ik in de daaropvolgende weken diverse lagen aanbracht. Alles kwam voor mijn gevoel in balans door het toevoegen van de geblazen inktvlekken aan de basis van deze geschilderde tekeningen, die uiteindelijk ook weer het Spaanse landschap tonen waarin we ons bevonden.  


Afm. 50 x 70 cm
O.I. inkt en acryl op papier.
beukenhouten lijst, passe partout en glas.


Levante #I


Levante #II


Levante #III


Levante #IV



De laatste was een beetje blijven liggen, heeft in het proces een beetje als proeflap gediend,maar is als vijfde wiel aan de wagen uiteindelijk toch klaargekomen.


Levante #0





Geen opmerkingen:

Een reactie posten