15.2.24

* 'España', inlooptekening (2005)


Na onze eerste wandeling in een naburig gebergte (waarbij we door een regenbui werden overvallen), maakte ik deze tekening van 50 x 70 cm, die Mia al van me kocht voordat ik hem heb kunnen inkleuren. Achteraf zou je het een voorstudie kunnen noemen voor de grote tekening, waar mijn werkzaamheden in mijn Spaanse atelier uiteindelijk in uitmondde.


Serra de Aixorta sin color


Tenslotte maakte ik, in de laatste twee weken van ons verblijf van drie maanden in het Oosten van Spanje, een panoramisch beeld waarin ik al mijn landschappelijke indrukken heb verwerkt. Een dwarsdoorsnede van (de helft van) het Iberisch schiereiland: van het binnenland tot aan de Middellandse Zee.

titel: España
afm. hxb: 1.50 x 13 meter
O.I.inkt en acryl op papier















Geen opmerkingen:

Een reactie posten