10.2.23

* boekjes


Het maken van boekjes zat er al vroeg bij mij in in. Soms om een reeks originelen overzichtelijk bijeen te houden, soms om een reeks tekeningen te documenteren, zodat ik de serie nog compleet zou hebben ook al verkocht ik er een aantal uit. En soms in kleine oplage van twaalf of twintig, om ook nog iets extra’s te hebben om te verkopen. Grotere oplagen komen ook voor.

Om te beginnen een klein boekje uit 1972/‘73, waarin ik de hele serie originele met viltstift ingekleurde abstracte miniaturen plakte waarvan ik sommige later in beschilderd keramiek uitvoerde.





*
Van de serie '36 ingekleurde pentekeningen in een zwart boek' maakte ik in de omslag van het originele boek een verslag met foto's van  de 36 tekeningen.


*
Met een laserprinter gemaakt boek met niet-ingekleurde pentekeningen. 1985.
Oplage 50 stuks. Nog twee exemplaren te koop.


*


*
Boekjes met ingeplakte foto’s van mijn fotorealistische pasteltekeningen.


*

Fotoboekje van de serie Sierstukjes.


*

Boekje met foto's van de tentoonstelling Ander werk, in 1985 in het Bestuursgebouw van de Technische Hogeschool Twente

*
De hele serie diagonaal ingelijste ingekleurde pentekeningen bijeen gehouden in een boekje.

*

12 rondjes voor J. en L. (oplage 2 stuks)



*
‘Ferie in Italia ‘ en ‘Het Spaanse graan staat MainStage in the plain’ (unica)



*
De Cirkel Cyclus (unica). 2000




*
Oud Hollandsche Bister, rode bister en Oostindische inkt
3 boekjes in oplage 2














*
Spaans werk. 2005
3 boekjes met foto's (unica)



*

NOPjes, leporello met kopieën van 20 inkttekeningen. (2014)

Oplage 20 stuks. nog 1 exemplaar te koop.

*

Nachtschapjes: een klein boekje met laserkopieën van 31 tekeningen. (2019)

Oplage: 24 stuks Nog vijf exemplaren te koop.
Een leporello van aan elkaar geplakte stroken in een kartonnen hoesje.

*

Het Wereldhavencomplex

oplage 500

Dit is ‘m dan, ‘Het Wereldhavencomplex’ als boek! Het resultaat van een langdurig proces: de tekeningen van 1 x 3 m ontstonden in 2015 en stelde ik ten toon in 2016. Het ontwerpen van een boek begon in 2017. De zoektocht naar geld slaagde pas volledig met een crowdfundingactie bij voordekunst.nl. En het boek kon ik presenteren op 17 februari 2019, te midden van een opstelling van alle originele tekeningen, in het WTC Rotterdam.
Het boek is koop bij mij via een e-mail aan pimvanhalem@gmail.com.



























Een verblijf van een maand aan de Ierse Westkust leverde voornamelijk twee series tekeningen op, waarvan ik met  laserkopieën twee boekjes maakte in een oplage van 30 exemplaren. ‘Ierse heuvelen’ en ‘West Coast Sea Sides’.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten