11.2.23

* 'mei en juni' , 2 series (1984)


Op stroken papier van ca. 15 cm hoog, zig-zag gevouwen (leporello), maakte ik in mei 1984 de onderstaande tekeningen, die ik inkleurde met gouache en inlijstte, (tbv een expositie in de foyer van theater Concordia, Enschede).


















Jaren later heb ik wat mij toen nog restte van deze reeks, vijf nog niet verkochte en vijf pas later afgemaakte tekeningen, enigszins bewerkt en tot twee vijfluiken bijeengebracht: 'Kleines Schmerzen' en 'Petite Maladie'.
De eerste bevindt zich in de collectie van de Kunstuitleen Maassluis. De tweede, hieronder in z'n geheel en in z'n onderdelen, is nog in mijn bezit.

afm: 25 x 220 cm

 Kleines Schmerzen

Petite maladie







Op kleiner formaat (10 x 15 cm) en met een dunner schrijvende pen deed ik in juni 1984 vervolgens hetzelfde, wat in ieder geval tot de volgende vier tekeningen leidde. Er zijn er meer geweest, die ik vermoedelijk heb weggegeven of op kunstmarkten heb verkocht, zonder ze ooit te hebben gefotografeerd.






Deze laatste heb ik later nog eens onderhanden genomen:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten