13.2.23

* niet-uitgevoerde monumentale ontwerpen

Niet alles lukt in het werk van een kunstenaar. In het kader van de BKR werd wel eens opgeroepen om voorstellen te doen voor de een of andere Overijsselse locatie. Als ze al doorgingen zijn ze mij niet gegund geworden.
 
In 1995 maakte ik in het kader van een bkr-opdracht een ontwerp voor een monument voor de textielindustrie bij het TextielindustrieMuseum in Enschede. In verband met de deadline heb ik een nacht doorgehaald om het ontwerp te kunnen presenteren, maar het heeft de instemming van de beoordelingscommissie niet verkregen. Is er eigenlijk wel een monument voor de textielindustrie gekomen?



Ontwerpschets voor tunnel in Deventer



Ontwerpschets voor beschilderen van golfplaten brandscherm in de Deventer Schouwburg.



Twee bonte vlerken. Ontwerp voor kunstwerk in zwembad in Hengelo. (Wel voor betaald gekregen bij het einde van de Beeldende Kunstenaars Regeling, maar ik heb er nooit meer iets over vernomen) 



Ontwerp voor muur Transburg (eigen initiatief).


Ontwerp voor monumentale kunsttoepassing in hal van conservatorium Groningen (schaduwopdracht ihkv cursus Kunst in Opdracht).



Muziekpodium en restaurant de Twijfelaar in de Rotterdamse Mauritsstraat plaatste een oproep om met een ontwerp te komen voor het beschilderen van hun dichtgetimmerde etalageramen. Ik was er pas een week na de deadline mee klaar en heb het dan ook maar niet ingeleverd.




Ontwerp voor twee kunstwerken de hal van SKF in Zaltbommel.



Deze opdracht ging uiteindelijk niet door wegens een verbouwing van de entree.




VOC-plein, Delfshaven (eigen initiatief. De gebiedsbeheerder en de VVE wilden wel meewerken, maar de eigenaar van het pand wilde er niets mee te maken hebben)


Plein 1953, Pendrecht. Op initiatief van een bij Pendrecht betrokken bewoner maakte ik dit ontwerp. Uiteindelijk werd door de bewoners een ander ontwerp gekozen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten