11.2.23

* 'Het wachten verzachten', beeldverhaaltje (1973)


M'n tekenleraar van de HBS in Voorburg nodigde me in 1973 uit om een kleine expositie in te richten in de gang van m'n oude school. Ik maakte het onderstaande beeldverhaal door bestaande tekeningen uit 1972 en '73 d.m.v. tekst aan elkaar te verbinden en in een schetsboekje na te tekenen.De oorspronkelijke tekeningen hebben uiteenlopende formaten, tot 70 x 100 cm.De tentoonstelling, mijn eerste ooit, betrof natuurlijk de originelen, met als ondertiteling de tekst uit dit boekje.












Verder ben ik er nooit mee gekomen. Zou ik nog steeds wachten?

 Hoe dan ook, hieronder nog twee originele tekeningen uit 1973.



 Rotringpen en viltstift op ivoorkartoon. 50 x 70 cm.


Rotringpen en viltstift op ivoorkartoon. 50 x 70 cm.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten